Kínai fejlesztés jön: aláírt a MÁV és a Changchun

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a MÁV és a kínai Chanchun cég, amelynek köszönhetően a magyar vállalat szolnoki üzemében innovatív fejlesztések vehetik kezdetüket. A szolnoki egységben mostanában sok újítás történt, tesztelik a tram-traint, környezetkímélő megoldásokon dolgoznak és a népszerű IC+ kocsik is innen kerülnek ki.

A híres kínai CRRC Chanchun vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozik, adta hírül a MÁV közleményében. Januárban a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá a vállalattal arról, hogy különféle technológiai fejlesztéseket hajtanak majd végre a szolnoki üzemben. A MÁV a regionális vasúti szolgáltatásain akar javítani. Ehhez Szolnokon kezdik el a mellékvonali motorvonatok gyártását. A magyar cég hangsúlyozta, hogy a gyártás során kiemelten figyelnek majd a környezetvédelmi szempontok betartására.

 

Vasúti jármű

Vasúti jármű

 

A MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavító telephelyén az utóbbi időben élénk gyártás folyik, a saját fejlesztésű IC+ kocsik is innen kerültek ki, és ide érkezett meg Magyarország első tram-train járműve is, mely Hódmezővásárhelyet köti majd össze Debrecennel, és gyorsaságával lerövidíti a menetidőt. Ha az első lefutott tizenötezer kilométeren beválik, országosan is bevethetnek villamos-vonat járműveket az elővárosi kötöttpályás közlekedésben. Budapest környéke, a Debrecen és Nagyvárad közti és a Miskolc-Szombathely közti szakasz az elsősorban érintett terület. 

 

M. A.